Maandag 8 augustus tot en met 11 augustus 2016

10 augustus 2016 - Ko Pha Ngan, Thailand

De dagen op het eiland in Ko Phangan waren ook hier weer heerlijk! Dit eiland was groter dan het vorige. S'avonds kon je gezellig op het strand eten.Alle strandtenten plaatste dan de tafeltjes en stoelen op het strand,vlakbij de zee en staken overal fakkels aan.Het grappige was dat je op de eilanden overal waar je wilde gaan eten je schoenen of slippers uit moest doen.Ook al ging je binnen eten.Was een grappig gezicht al die schoenen en slippers voor de deuren.We hebben ook nog twee maal van een kokosnoot gegeten die net uit de boom was gevallen op het strand.Gino had ze beide malen gevonden en nadat hij ze met wat geweld had weten open te krijgen konden wij er wat stukken van opeten.Wat wij trouwens wel een klein beetje miste op de eilanden waren de tuk-tuks.Je wist nou eenmaal als je in zo n ding zat had je meestal lol.Dat kwam vooral omdat de chauffeurs de verkeersregels niet zo nou namen en was het vaak best spannend.Zeker die ene keer dat Anja en Danny er nog bij waren en wij na een gezellig avondje de tuk-tuk terug wilde nemen naar ons verblijf.Wij hadden van de eigenaar van ons verblijf te horen gekregen dat de rit 150 Bath zou kosten voor de terugweg vanaf de night market.Dus wij na afloop naar de eigenaar van de tuk gelopen en aan hem gevraagd wat het ging kosten om ons een slinger te geven. 200 Bath was zijn antwoord en wij als (gierige) Nederlanders trapte daar natuurlijk niet in en wisten dat het een spel was en hij weldra naar de 150Bath zou zakken.Maar deze keer pakte het even anders uit. Hij schreeuwde wat naar een collega tuk tuk rijder even verderop en gebaarde dat die ons wel zou weg brengen voor 150Bath.Nou, moet zeggen, we hebben waar gekregen voor ons geld hoor.Achteraf hebben we het idee dat dit DE dorpsgek van Thailand moet zijn geweest!Zonder een woord te zeggen liet hij ons instappen in zijn hoogst waarschijnlijk  opgevoerde tuk tuk en reed met ons alsof hij met ons één of ander race spel speelde maar dan nu op de echte weg en het leek dan ook soms alsof we met twee wielen in plaats van vier door de bochten gingen.We hebben achteraf wel moeten lachen, maar natuurlijk was het vet gevaarlijk en reken maar dat zijn collega's ook grote lol  hebben gehad toen ze ons bij deze malloot zagen instappen, omdat ze al wisten wat er zou gaan gebeuren natuurlijk.! Gisteren zijn we met de boot weer naar Surat Thani gevaren en daarvandaan met een binnenlandse vlucht naar Bangkok gevlogen alwaar we voor twee nachten een schattig huisje hebben die ik zo in mijn tuin zou willen laten bouwenIk zal er wat foto's van bijvoegen.Vandaag,woensdag 10 augustus , onze laatste dag hier,zijn we naar een super groot winkelcentrum  geweest.Hij was zo groot dat er zelfs een bioscoop,ijsbaan en bowlingbaan in zat.Na terugkomst hebben we ook nog even de plaatselijke markt hier bij ons hotel beken en ons wederom verbaasd wat ze daar toch allemaal verkopen om op te eten.Het is nu inmiddels kwart voor tien in de avond en ga ik deze blog bijna sluiten omdat wij over anderhalf uur vertrekken richting luchthaven.Om 10 voor 2 vliegen we dan weer richting Nederland en zullen daar hopelijk zonder vertraging om kwart over 9 op Schiphol weer landen.Ik kan namens Gino en mij, maar ook namens Anja en Danny afsluiten met de woorden dat wij een overheerlijke, om never nooit meer te vergeten vakantie hebben gehad waar wij met veel liefde en plezier altijd aan zullen terug denken!!!❤️

1. Truus:
    10 augustus 2016
    Ik heb genoten van de reisverhalen .Het was een prachtige indrukwekkende reis goede terugreis dikke zoen
  2. Danny & Anja:
    10 augustus 2016
    Het laatste verhaal al weer. Jammer, maar ook wel weer leuk om naar huis te gaan denken wij. We hebben onze verhalen met veel plezier gemaakt en die van jullie met evenveel plezier gelezen. Superfijne vlucht terug straks en tot in Nederland xxxx
  3. Gert Sollie:
    10 augustus 2016
    Dat hebben jullie maar mooi gedaan!! Ben blij dat jullie een onvergetelijke reis hebben gemaakt, nu nog een goede vlucht naar huis. Ben benieuwd naar de verhalen en het fotoboek.
  4. Elly Geerts:
    10 augustus 2016
    Hele mooie reis en genoten van jullie verhalen. Groetjes en goede terug reis.
  5. Claudia:
    13 augustus 2016
    Lieve lezers van deze blog.
    Fijn dat we jullie een stukje hebben kunnen mee laten genieten van onze reis.
    Veel liefs van Gino en Claudia