Zaterdag, 30 juli

30 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag, DE GROTE DAG!!! Vanmorgen, half 9 werden we met een busje opgehaald en na ongeveer anderhalf uur rijden kwamen we aan bij het Elephant Nature Park.We reden naar een mooie vallei en tussen de bomen zagen we de eerste olifanten in alle vrijheid heerlijk staan eten.Ongelofelijk dat we die grote reuzen nu vandaag van zo dichtbij zouden gaan meemaken.Gino en ik vonden het echt wel een beetje spannend en ik wat meer denk ik zomaar.Na aankomst werden we allervriendelijkst ontvangen door Maxi, die onze gids zou worden voor die dag en door de verzorgers (mahout).Allereerst werden we in een spijker outfit gehesen en mochten wij plaatsnemen op de banken die vlakbij enkele olifanten waren geplaatst.De gids gaf ons wat belangrijke informatie over de dag en ook vertelde hij over het ijzersterke geheugen van de olifant.( denk aan de rollo reclame) , dat het niet de bedoeling was om de olifanten te plagen.Een klein Chinees jongetje had deze boodschap waarschijnlijk even gemist en bij de eerste kennismaking toen we de olifanten mochten voeren trok hij de bananen ieder keer voor zijn slurf weg en deed dat meerdere keren.Gino en ik dachten nog, die kleine krijgt zo een enkele reis retour China van die olifant, maar hij had mazzel. Na de eerste aanraking was ik meteen over mijn angst heen,wat een super lieve en zachtaardige beesten!Omdat wij ook lopend met ze zouden gaan wandelen en ze daarna mochten insoppen en wassen, was het belangrijk dat wij toch wel wat instructies konden geven aan de olifanten zodat ze zouden luisteren indien nodig. In het water,jaja, mochten we namelijk wel op hun hoofd zitten om ze in de soppen.We mochten dus nu ook alvast op het droge op de olifant klimmen om ze een paar stappen voor en achteruit te laten zetten en daarna van ze af te glijden.Vele van de groep waren toch wat huiverig, maar Gino en ik hebben het geflikt! Ik moet zeggen,we zijn dan ook echt een hele mooie ervaring rijker en vonden het jammer dat Anja en Danny er niet meer waren!De gids vertelde ook over het trieste leven die de beesten hadden gehad voordat ze hier werden opgevangen en dat was niet mis.We zagen dat ze hier echt alle liefde kregen die ze verdienen.De wandeling met ze en het badderen was één groot feest en we kijken dan ook terug op een zeer geslaagde dag.Nadat we een uur of half zes weer terug kwamen dacht ik dat we het voor vandaag wel hadden gehad,maar denk dat Gino nog vol adreline zat en die was totaal nog niet moe en had het plan dat wij vanavond wel even wat konden eten en wandelen op de night market.Natuurlijk liet ik mij niet kennen en om acht uur zaten we in de tuk-tuk.We hebben bij diverse kraampjes weer heerlijk en gezellig gegeten en waren elf uur weer thuis.Morgen moeten we weer bijtijds op omdat we dan naar een weeshuis in de bergen gaan om aldaar een bezoekje te brengen.Dit stond namelijk ook op ons lijstje wat we heel graag hier wilde gaan doen.Dit vertelde we aan Am, de eigenaresse van het guesthouse waar wij nu verblijven en zij wist dat er in de bergen een weeshuis was wat heel weinig te besteden had en die wel wat hulp zou kunnen gebruiken.zijzelf, haar dochtertje en een andere werkneemster gaan morgen gezellig met ons mee.Het is ongeveer twee uur rijden de bergen in, maar dat hebben wij er graag voor over.Ik ben dan ook blij en super trots op Gino dat hij hier ook zo over denkt!Ook ben ik ontzettend trots op Justin en Delano die hun moeder en broertje een hele maand moeten missen. Ik hou van jullie alle drie !!!

1. Anja & Danny:
    30 juli 2016
    Wat een heerlijke dag zal dat zijn geweest. Inderdaad: daar hadden we graag bij willen zijn maar anders hadden we nooit ons kamermeisje op 40 komkommers kunnen trakteren. Blij dat het zo leuk was. Geniet ook van morgen en een dikke kus van ons, in gedachte zijn we nog steeds daar bij jullie. De foto's heb ik geplaatst voor je, gek genoeg kwamen die andere van de 28ste er ook bij maar dat zal éénmalig zijn. Liefs van ons xxx
  2. Anja & Danny:
    30 juli 2016
    Haha dai is zo Danny, we hadden dus al eerder wat gedaan voor het goede doel! Dank je weer het plaatsen van de foto's Xxx
  3. Ilone en Ton:
    31 juli 2016
    Hoi , wat een mooie en bijzondere ervaring.
    Wat een prachtige beesten !!
    Heel bijzonder dat jullie deze mooie reis samen maken.
    Jullie delen straks een waardevolle herinnering.
    Geniet ervan.
    Liefs van ons
  4. Anja & Danny:
    31 juli 2016
    Dank je wel Iloon en Ton.Ik koester deze reis inderdaad nu al!!!