Dag van vertrek

8 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Nou, eindelijk is het dan zover. Wat begon als een wild plan wat we in juni 2014 bespraken (en met we bedoel ik Claudia, Arco, Anja en Danny) is nu begonnen. Na een zeer geslaagde week in Kroätie met zijn viertjes stond Thailand ineens op het menu en zouden we daar in 2015 of 2016 met zijn vieren naar toe gaan. Arco mocht dit helaas niet meer meemaken maar Thailand gaat door met Arco als stille reisgenoot die met ons meereist en er in gedachte steeds bij is. Ginofley en Claudia gaan volgende week donderdag de 15e vliegen, ons avontuur is inmiddels begonnen. We zullen elkaar in Bangkok ontmoeten vanwaar we 2 weken een rondreis gaan maken. Wij zullen er dan al een heerlijke week in een resort op hebben zitten. We hebben er zin in!

Als ik dit schrijf is het 00:36 Nederlandse tijd en vliegen we met 563 mph op 36.997 voet over de Dode Zee vlakbij Istanbul. Dat een vliegtuig internet heeft wist ik ook niet maar handig is het zeker. Volgens het schema komen we over 3 uur en 38 minuten in Dubai aan en is het daar dan 06:14 uur. Daar wacht ons een anderhalf uur overstap-tijd om door te vliegen naar Bangkok. Het vliegtuig waar we in zitten is enorm, zeker voor iemand wiens meest verre bestemming Kreta was; het vliegtuig waar we toen mee vlogen past hier achterin. Verder valt er niet veel te melden: we gaan zo wat proberen te slapen maar het leek leuk alvast het eerste berichtje te posten. Waarschijnlijk probeer ik het in het volgende vliegtuig gewoon weer. Tot straks....

Dubai ligt inmiddels ver achter ons (2 uur om precies te zijn) en volgens de planning zijn we over 2 uur en 16 minuten in Bangkok. Op dit moment vliegen we over India, hebben net lekker geslapen en gegeten. Kortom: tot op heden een vermoeiende maar toch ook wel weer ontspannen reis. Het laatste bericht krijgen jullie zodra we in de hotelkamer te Bangkok zijn aangekomen...

En dat is nu. Nou ja, een 3-tal uur geleden dan. Na aankomst op de luchthaven hadden we al snel de rugtassen te pakken en konden we op zoek naar een taxi. Die vertrouw ik nooit (maar hé, ik ben dan ook Amsterdammer) maar de rit naar het hotel kostte 200 Baht (e.5,00) dus dat was helemaal prima en snel. Super leuk hotel, bestaande uit allemaal losse huisjes dus óók dat was leuk en tot slot heerlijk bij een straattentje gegeten en nu naar bed. Morgen voor dag en dauw op om met de touringcar naar Hua Hin te gaan dus dan melden we ons weer!!!

1. Astridbrok:
    8 juli 2016
    Leuk, om de eerste berichten al te lezen en best even een emotioneel gevoel betreft Arco. liefs
  2. Elly van Toorenburg:
    8 juli 2016
    Hoi wereldreizigers! Fijn dat de reis tot nu toe goed is verlopen, tot aan de taxirit aan toe.
    Wij zullen jullie blijven volgen! Bij ons heeft het bijna de hele dag geregend, dat wilde ik jullie niet onthouden! Groeten en veel liefs van ons. Oh toch nog een berichtje, niet helemaal onbelangrijk: zowel Thomas en Lucas gaan over naar het volgend schooljaar!
  3. Marc en Martien:
    8 juli 2016
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En zelfs nog wat geslapen in het vliegtuig!
    Geniet ervan!
  4. Ilone en Ton:
    9 juli 2016
    Hoi lieve vriendjes,
    Echt leuk om dit te lezen.
    Blij dat de reis voorspoedig is verlopen.
    Wij kijken uit naar het volgende bericht.
    Let goed op jullie zelf kus !!
  5. Claudia:
    9 juli 2016
    Lieve Anja en Danny.

Fijn om te weten en te lezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad en dat jullie op de eerste bestemming zijn aangekomen.
    Arco zal inderdaad zeker deze reis op een speciaal plekje in ons hart met ons meereizen.
    Wat zou ik hem deze reis ontzettend gunnen, omdat we wisten hoe erg hij zich hierop had verheugd.
    Maar helaas!
    Ik weet wel dat hij Supertrots op ons is, dat wij deze reis nu toch gaan maken.
    Gino en ik hebben er ontzettend veel zin in en dit weekend gaan we de koffer lekker alvast inpakken.
    Wij wensen jullie heel veel plezier en gaan jullie snel zien!
    Veel liefs en een dikke kus van Gino en Claudia