Hua Hin maandag 11 juli 2016

11 juli 2016 - Hua Hin, Thailand

Vandaag een saaie dag. Tenminste: voor jullie als trouwe volgers van deze inmiddels immens populaire blog maar niet voor ons. 's morgens nu wel op tijd op gestaan om te genieten van werkelijk een gigantisch ontbijtbuffet. Alles wat je maar verzinnen kan dat hebben ze en je zit heerlijk naast een grote vijver met prachtige waterlelies, vissen die enorm van stokbrood houden met een vlekkeloze bediening. Het lijkt wel of ze gedachten kunnen lezen want als je per ongeluk je mes laat vallen heb je eerder een nieuwe dan dat ie de grond raakt. Na het ontbijt zijn we naar het zwembad gegaan omdat het a) 35 graden al was en b) heerlijk zonnig. Dat a) bleef maar dat zonnige verdween al snel en we konden nog maar net op tijd naar de hotelkamer terug rennen om niet verschrikkelijk nat door een enorme regenbui te worden. Dat duurt vervolgens 20 minuten, het druppelt nog wat na, de zon gaat weer schijnen en je wandelt weer terug naar het zwembad waar men al weer nieuwe handdoeken heeft klaargelegd voor de 'tweede ronde'. Na de regen kwamen allerlei dieren uit hun schuilplaats, zoals een behoorlijk grote varaan/hagedis/salamander/dinges. Geen idee, maar mooi en bij de foto's hebben we hem erbij gezet, net als werkelijk een joekel van een slak en een ander reptielgeval.

's Middags om 16:00 uur heeft het busje ons weer naar de stad gebracht waar we eerst even snel wat gegeten hebben tegen de ergste honger om vervolgens de grote markt weer op te gaan. Het blijft smullen daar met al die leuke kraampjes, lekkere etenswaren en een voetmassage van een half uur voor e. 2,50 per persoon. Het was de eerste van mijn leven maar zeker niet de laatste en Anja wilde zelfs nog blijven zitten. Misschien morgen weer. Na wat rondzwerven, her en der een gepast alcoholisch drankje en opperste verbazing over de werkelijk enorme hoeveelheid aan (zeer lelijke) Thaise ladyboys die iedere bar en club bevolken op zoek naar alleenstaande te dikke oudere mannen werden we door het hotel-busje weer om 22:00 opgepikt en zitten we nu weer fris gedouched in de heerlijke koele hotelkamer.

Niets meegemaakt feitelijk en toch nog een heel verhaal. Tot morgen weer allemaal en slaap lekker voor straks.