Woensdag 13 juli 2016

13 juli 2016 - Hua Hin, Thailand

Gisteren hebben jullie ons reisverhaal moeten missen. Niet omdat we er geen zin in hadden maar gewoon omdat we weinig hadden meegemaakt. De dag bestond globaal uit slapen --> zwembad --> eten --> zwembad --> eten en slapen en ach, dat beschrijft maar lastig. Vandaag was in ieder geval interessanter.

Via de receptie van ons resort hadden we voor vandaag een soort van privé taxi geregeld voor wat bezienswaardigheden in de omgeving. Om 10:00 uur stond de chauffeur voor de deur en ging de reis allereerst naar een wijn-plantage. Op zich niet zo heel interessant maar in dit geval laat men het zware werk aldaar doen door olifanten. Die hadden nu niets te doen maar ze stonden gezellig samen in een hok en we konden ze komkommers en bananen voeren en hebben in ieder geval weer vrienden gemaakt. Na de wijn-plantage stond de taxi-chauffeur (een bijzonder aardig mannetje) al weer netjes klaar om ons in te laden en ons te rijden naar de Wat Huay Mongkol.

Deze plaats, voor ons natuurlijk gemakkelijk te verbasteren als 'verrekte Mongkol' is een soort van hoge trap met op de top een werkelijk enorm bronzen beeld van een monnik die in 1700 in Thailand leefde. Een mooie indrukwekkende plek waar we in totaal een uurtje zijn gebleven, al was een half uurtje bestemd om te schuilen tegen de inmiddels onvermijdelijke dagelijkse regenbui. Dat schuilen was overigens wel leuk, omdat we dat deden in een soort van tempelgalerij met allerlei biddende mensen, monniken etc. dus in ieder geval cultureel verantwoord.

En verder gingen we weer met de taxi, nu naar de zogenaamde apenrots Khao-Takiab. Aangekomen liep een lange hoge trap naar boven met aan het eind een kleine tempel. Direct na het uitstappen zat 1 aap op een steen naast de auto en enthousiast heb ik dat beest minstens 6 keer op de foto gezet. Zo van: in ieder geval een aap gezien. Nadat we de tempel (iets te weinig boeiend) hadden bezocht en 2 keer links liepen bleek 'apenrots' te simpel te zijn: het stierf er letterlijk van de apen en als er op een vierkante kilometer 1000 stuks apen in het wild liepen zitten we waarschijnlijk nog aan de lage kant. Wat verschrikkelijk veel apen. De chauffeur reed ons later nog naar de andere kant van de berg waar we wederom een trap naar boven beklommen van zo'n 300 treden. Op de terugweg werd ik (Danny dus) min of meer aangevallen door een aap die blijkbaar vond dat ik a) op hem leek of b) een bedreiging was waardoor ik redelijk in paniek de treden in niets minder dan een Olympisch record ben afgedaald, onder het uitroepen van "hij gaat me bijten hij gaat me bijten". Gênant achteraf maar vogels en apen: ik heb het er niet zo op.

Na deze 3 mooie bezienswaardigheden heeft onze privé chauffeur ons weer netjes bij het resort afgezet en begon het toen we net bij de receptie in het hoofdgebouw waren weer te regenen. En met regenen bedoelen we dan een half uur regen met het niveau van een gemiddelde douche waardoor blijven zitten tot het over is het enige mogelijke is. 's Avonds hebben we ons met de shuttle-bus nog heen en weer laten rijden naar de binnenstad van Hua Hin om lekker wat te drinken en te eten en inmiddels is het bijna 23:30 uur als ik mijn verslag bijna klaar heb. Veel plezier met lezen allemaal en tot morgen/overmorgen.....

1. Truus:
    13 juli 2016
    Haha leuk verhaal ik had je graag zien rennen we hebben het er nog over gehad.
    heel veel plezier en tot het volgende verslag xxx
  2. Ilone en Ton:
    Hoi lieve vriendjes,
    We waren al een beetje ongerust.
    We kijken elke dag of er een berichtje is ,erg leuk !!
    En Dan jij slaat toch geen gek figuur tussen die apen :)
    Geniet !!! Kus
  3. Claudia:
    13 juli 2016
    Lieve Speedy Gonzales en Anja.

Ik hoop toch echt wel dat het op band is vastgelegd he?
    Maar weet niet of ik me helemaal op mijn gemak zou voelen hoor met al die apen die zo naar je kijken alsof ze wat van je willen en als je ze het niet vrijwillig geeft ze je dan zullen aanvallen?!?!
    Dikke X
  4. Astrid:
    13 juli 2016
    Nou....zwembad...zon...wijnplantage.....prive-chauffeur....klinkt wel lekker hoor!!! fijn dat jullie zo genieten!!! en nog eventjes en dan zijn Clau en Gino er ook...te leuk!!!!! X
  5. Pa en Ma:
    14 juli 2016
    Hallo Anja en Danny, we genieten van jullie verhalen en met ons gaat het goed. Jullie hebben zeker wel gehoord dat we overgrootouders zijn geworden van Mila. Nog veel plezier en veel kussen XXXX
  6. Anja & Danny:
    Lieve Pa en Ma,

Gefeliciteerd met jullie achterkleinkind. We bellen morgen even!! xxxxxxxxxx
  7. Astridbrok:
    14 juli 2016
    Lieve Danny en Anja, wat heerlijk hebben jullie het, ik heb hardop zitten lachen om een rennende Danny met een aap achter hem aan. dikke kus