Hua Hin stad & resort

10 juli 2016 - Hua Hin, Thailand

Vanmorgen wilde we graag ontbijten in het restaurant maar helaas: toen Anja wakker werd en mij wakker maakte bleek het al 11:00 uur te zijn. Zeker gezien het feit dat we er gisteren om 23:00 uur ingingen zullen we het wel nodig hebben gehad. Nou ja, dan maar geen ontbijt. We zijn heerlijk aan het zwembad gaan liggen op twee bedjes en hebben het vakantiegevoel direct weer opgepakt. Het is een prachtig mooi complex met een poolbar in het midden. We hebben lekker om 14:00 uur een hamburger en gebraden kip gegeten (niet echt Thais maar wél voedzaam) en waren voor het happy hour als goede Hollanders als eerste om 16:00 uur aanwezig voor het bier van halve prijs. Een lekkere luie en ontspannen dag dus.

In het begin van de avond hebben we een busje bij het resort geboekt voor naar de binnenstad van Hua Hin. Dat kost 50 Baht per persoon per rit (ongeveer e. 1,25) en met een kwartier wordt je hartje centrum afgezet. Een heerlijk drukke en chaotische stad met serene tempels op de ene straathoek en schreeuwerige bars met omgebouwde Thaise mannen op de andere. Zo een belevenis en zo een andere wereld! Nadat we al gegeten hadden ontdekten we pas de avondmarkt van Hua Hin met honderden kraampjes waarvan zeker de helft met eten. Het zag er allemaal heerlijk (en goedkoop) uit dus dat wordt absoluut de bestemming van morgen. Nadat het busje ons om 21:10 weer had opgepikt en terug naar het resort heeft gebracht hebben we nog wat gedronken en is het inmiddels weer bijna 23:30 geworden. We gaan nog wat drinken en dan zit ook deze dag er weer op.

Na een drietal dagen in Thailand is de algehele indruk zeer positief: het weer is (wel iets te) warm maar de mensen zijn super vriendelijk en het is een zeer fascinerend land. En dan zijn we nu alleen nog maar in steden geweest natuurlijk. We genieten in ieder geval met volle teugen. Morgen melden we ons weer, slaap lekker (straks) allemaal!!

1. Elly van Toorenburg:
    10 juli 2016
    Fijn dat jullie zo genieten! Zo genieten wij een beetje mee! We kijken nu naar de EKfinale Portugal-Frankrijk,
    Tot gauw maar weer! Gr.
  2. Claudia:
    11 juli 2016
    Wat ontzettend leuk om zo'n beschreven blad op jullie kamer te vinden als je terug komt een dag he?
    Op de foto met de vis kraam leken wel kikkers te liggen met een stokje door hun poepertje.Mag hopen dat ik het echt niet goed zie?!?!
    Nog een super fijne en mooie dag ❤️
  3. Anja & Danny:
    11 juli 2016
    Ha die lieve Claudia,

Of het kikkers waren weet ik eigenlijk niet. We lagen lekker aan het zwembad net, hebben net moeten rennen voor ons leven vanwege een werkelijk enorme plensbui (die nu alweer over is :)) maar gaan straks weer naar het dorp. We laten het je weten.....