Woensdag, 27 juli 2016

27 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Lieve allemaal,

Vanochtend moesten Gino en ik helaas tijdelijk afscheid nemen van onze vrienden Anja en Danny.Dat viel me even behoorlijk zwaar want we hadden al een bijzondere band met elkaar maar door deze reis en onze belevenissen die wij met elkaar hebben mogen delen was het een afscheid met een lach en een traan.Ik wil ze dan ook echt ontzettend bedanken dat ze met mij en Gino zijn meegegaan om de droom van Arco en mij om Thailand te bezoeken op een fantastische manier toch in vervulling hebben kunnen laten gaan.We hebben alle het gevoel gehad dat Arco inderdaad in ons hart bij ons was en af en toe een traan gelaten als we werden overdonderd door al het pracht wat we hier zagen.Het is hier echt een stukje paradijs op aarde!!!Het is voor Gino en mijzelf nog geeneens twee weken dat we hier zitten, maar het lijkt al wel twee maanden.Het is hier ook een land waar ik mijn grenzen ben gaan verleggen.Ik heb namelijk zelfs geslapen in een kamer waar Danny even voordat we wilde gaan slapen een op hol geslagen kakkerlak heeft weggejaagd uit onze kamer,er een salamander nog aan het plafond hing waar we met geen mogelijkheid bij konden komen en dus ook die nacht ongevraagd zou blijven logeren en als klap op de vuurpijl nog een familielid van de kakkerlak die ik zag nadat ik uit de Badkamer wilde stappen op zijn rug zag liggen.Inmiddels was het al heel laat en kon ik Danny dus niet meer daarvoor roepen en ik had al gemerkt inmiddels dat Gino nou ook niet bepaald de held was om mij te redden van enge beesten.Ik besloot dat ik het vanaf nu dus zelf moest doen en bleef in de douchebak staan en omdat ik dacht dat hij wel dood zou zijn pakte ik een weggooi washand om hem op te pakken.Geloof het of niet, maar hij deed het nog, zijn poten bewogen en na een harde gil heb ik snel een prullenbak op het (arme) dier gezet en ben snel mijn bed ingedoken.Als laatste vriendendienst heeft Danny hem de volgende ochtend alsnog gelukkig weg kunnen gooien.Inmiddels was hij nu wel overleden en zou die dag dus niet meer thuis komen eten.Verder hebben we vandaag een verdiende rustdag ingelast en kon Gino lekker zijn bed weer in na het afscheid nemen van Anja en Danny en eindelijk weer eens uitslapen. Ikzelf ben heerlijk in een relax stoel gaan liggen aan de rivier van ons nieuwe onderkomen om een begin te maken aan mijn nieuwe boek.

Zoals gezegd blijven we op deze plek dus 6 dagen logeren en zullen vanuit hier dingen gaan ondernemen.Dit guesthouse is van  een  Neef van  mijn collega Raymond en zijn vrouw heeft ons allervriendelijkst al ontvangen en vertelde meteen dat ze ons het één en ander zou laten zien.ZO lief dus!Nou we laten ons graag verassen en laten het jullie nog weten.Dikke kus voor jullie allemaal.Xxx

Ps. De foto s van ons nieuwe onderkomen gaat Danny er voor ons later opzetten

1. Truus:
    28 juli 2016
    Wat een prachtig en ontroerend reisverhaal.Fijn dat jullie logeren bij iemand die leuke dingen met jullie gaan doen.Ik weet zeker dat Arco dit zou hebben gewild en super trots is dat jullie deze reis maken .Hij kijkt mee en je voelt hem in je hart. Genieten jullie lieverd en tot het volgende verslag .dikke zoen voor jou en Gino
  2. Elly Geerts:
    28 juli 2016
    Fantastische vakantie. Veel plezier verder. Leuk om het allemaal te lezen. En fijn om zulke goede vrienden om je heen te hebben. Arco zal altijd bij je zijn in je hart. Sterkte hiermee. Ik ben trots op je zoals je het leven oppakt. Gr. Elly
  3. Ina:
    28 juli 2016
    Wat jammer dat Danny en Anna weer naar huis zijn .jullie hebben zo veel mee gemaakt .claudia die kakkenlakken wat erg .maar fijn met die Hollandse eigenaar en vrouw dat die nog leuke dingen met jullie gaan doen. Ik ben trots op je dat je die reis toch bent gaan maken .maar Arco is bij je en beschermt jullie hoor. Xxx ina
  4. Claudia:
    28 juli 2016
    Lieve mama, elly en Ina dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Dikke knuffel