Zaterdag 16 juli 2016

16 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Vandaag heb ik de nobele (en lastige) taak om het reisverslag van 4 mensen te schrijven, terwijl de helft daarvan zich op een hele andere plek bevindt. Nou ja, tijdelijk dan. Vanmorgen zijn wij (wij is in dit geval nog Anja en Danny) om 05:30 opgestaan. Ontbijt ging natuurlijk niet dus we hebben ons na de taxi lekker in de bus richting Bangkok genesteld met 2 drankjes uit de supermarkt en een plastic tasje vol met etensdingetjes. Prima. Ondertussen waren zij (in dit geval dus Gino & Claudia) om 06:55 geland op de luchthaven van Bangkok en zijn na wat oriënteren per taxi naar het hotel in hartje centrum Bangkok gereisd. Daar is Gino lekker in slaap gevallen omdat hij in het vliegtuig niet kon slapen en heeft Claudia onze komst afgewacht. Wij waren om even voor 11:00 uur ook op de luchthaven en hebben van daaruit een taxi genomen naar het hotel. Dus om 12:00 uur waren we compleet na een hartelijk weerzien en zijn we vanaf nu dus met zijn vieren.

Qua blog maakt het niets uit: ik ben nog steeds de sjaak...

Na wat opfrissen etc. was het tijd om de stad in te gaan maar we hebben natuurlijk maar beperkt tijd en uit alle folders etc. bleek dat het koninklijk paleis met de bijbehorende tempels een 'must see' zijn. Per taxi zijn we daar dus heengereden, een half uurtje rijden ongeveer, om aldaar te vernemen dat de kledingvoorschriften bijzonder streng zijn. Zo mocht ik er met een korte broek niet in en een omslagdoek werd niet toegestaan. Even snel een broek kopen dus, die gelukkig (het overkomt waarschijnlijk 523 Chinezen per dag hetzelfde) op straat volop te koop zijn en klaar. Dachten we. Nee dus, want Claudia had geen mouwen aan haar shirt dus die kon vervolgens weer een T-shirt gaan aanschaffen. En dat allemaal met 36 graden zonder zon. Gedoe en bijna hadden we de bewaker verteld wat hij wat ons betrof met de tempels mocht doen. Maar goed, eindelijk mochten we naar binnen en eerlijk is eerlijk: prachtig!! Een redelijk groot complex met zeer fraaie tempels, beelden, snijwerken en een supermooi paleis aan het einde ervan. Wel enorm druk met toeristen maar zeker de moeite waard. Omdat we vrij laat waren en het park eigenlijk om 15:30 uur sloot was het laatste half uurtje dat we er waren wel lekker rustig geworden, een hele verbetering na die busladingen met toeristen die er rondlopen achter de onvermijdelijke gids + paraplu aan.

Na dit uitstapje wilden we eerst ergens in de stad wat eten maar Claudia en Gino waren toch wel moe (logisch) en daarop zijn we terug gegaan naar het hotel. Daar hadden we eigenlijk al een diner in het restaurant op 79 hoog geboekt dus dat kwam mooi uit. Het eten bleek all-you-can-eat te zijn en dat hebben we dan ook zeker gedaan. Qua smaak kwamen de overwegend Chinese en zeevis gerechten niet veel verder dan een 7,4 (dankzij de dames en Gino haalde we dit nog, wat mij betreft kreeg het een 5 maar goed) maar het was voedzaam en we hebben erg gezellig gegeten verder. Het uitzicht was natuurlijk helemaal super, maar daarover hebben we sowieso geen klagen want onze kamers zitten op de 64ste verdieping in de toren en je kijkt prachtig over de inmiddels donker geworden stad heen.Daar heb ik nog getracht een foto van te maken maar dat bleek toch lastiger dan gedacht door de dikke ramen en de spiegeling. Bij de foto's moeten ze te vinden zijn, evenals een (heel summiere) collectie van vandaag. Inmiddels zijn Clau en Gino lekker gaan slapen en maken wij deze blog en de laatste plannen voor morgen even af. Dan gaan we fietsen trouwens, dus dat wordt grappig. Iedereen weer dank voor het lezen en tot morgen.........

1. Truus:
    16 juli 2016
    Wat een leuk verslag echt weer wat voor jullie ,jij een korte broek en Claudia geen mouwen .
    Veel plezier morgen wel eng daar fietsen
    Allemaal een dikke knuffel x
  2. Ina:
    16 juli 2016
    Ik vind het een leuk verslag jullie beleven van alles.
    Geniet er maar van xxx Ina
  3. Monique en Gerrit:
    16 juli 2016
    Wat leuk dat je je voor de ontvangst van Claudia en Gino als clown verkleed hebt en die broek die je gekocht hebt is wel wat voor Tom
  4. Astrid:
    16 juli 2016
    Hahahaha geweldig...ff snel een broek aanschaffen....Wat fijn dat Claudia en Gino ook goed zijn aangekomen....nog veel mooie avonturen samen!!! liefs uit 020
  5. Marc Tibbertsma:
    16 juli 2016
    Leuk om alles te lezen hoor!
  6. Astridbrok:
    17 juli 2016
    Lieve allemaal, leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen en dat jullie u compleet zijn. dikke kus
  7. Tanja:
    Wat heerlijk, geniet ervan! Dikke kus Tanja
  8. Monique Piek-Grasmeijer:
    17 juli 2016
    Heel leuk om te lezen veel plezier allemaal ik zal jullie verslagen volgen x liefs van je nichtje
  9. Monique Piek-Grasmeijer:
    17 juli 2016
    Heel veel plezier allemaal zal jullie verslagen volgen liefs je nichtje xx